Showing posts from 2021Show All
Keistimewaan dan Kelebihan Elderberry Tea Mix Shaklee | Winichelen Wongkin

Tidak dinafikan bahawa kita sangat menggemari makanan dan minuman yang manis. Namun pengambilan makanan dan minuman yang manis secara berlebihan boleh memudaratkan kesihatan, dan seterusnya menyumbang kepada masalah kesihatan seperti kencing manis, masalah jantung da…

Sumber-Sumber Coenzyme-Q10 Yang Perlu Anda Ketahui | Winichelen Wongkin

Co-enzyme Q10 juga dikenali sebagai 'ubiquinone', yang merupakan bahan larut lemak yang mana ia banyak di dapati di sel badan kita . CoQ10 merupakan komponen utama dalam proses penghasilan tenaga di Mitokondria, yang merupakan pusat penjanaan kuasa di dalam b…

Pesta Magahau Rungus, Gimpuhut dan Pengalaman Menyertai | Winichelen Wongkin

Sumber: Facebook. Pesta Magahau Zon Beluran 2021 Magahau merupakan suatu perayaan yang sangat sinonim dengan masyarakat Rungus, di Sabah. Yang membawa maksud kegembiraan. Menurut Esterlina dan Mohd Kipli dalam kajian mereka Magahau merupakan suatu perayaan besar-b…

Bagaimana Saya Membeli Kereta Dengan Bonus Shaklee | Winichelen Wongkin

Hai semua, Sudah lama Winy impikan untuk dapat kereta sendiri. Sampaikan pernah di ketawakan oleh seseorang sebab Winy bagitau sebelum ada kereta Winy tidak mau kahwin. Orang ni kata Winy bakal jadi andartu.  Tapi benda tu sikit pun tidak terkesan dalam hati. Malah men…

Kelebihan CoQ10 yang ramai orang tidak tahu lagi | Winichelen Wongkin

Seperti yang kita tahu CoQ10 ini tertumpu banyak di organ-organ penting seperti jantung dan otak untuk menyokong kesihatan jantung dan otak kita. Tapi tahukah anda bahawa CoQ10 ini mempunyai kelebihan yang lain lagi? Jom kenali. Bagi mereka yang mementingkan kesihata…

Tips Kekal Sihat Dan Cergas Bertenaga Sepanjang Hari Walaupun Sibuk | Winichelen Wongkin

Golongan yang berkerja berumur 21 tahun ke atas sering menjadi ancaman kepada kelesuan di tempat kerja. Yang sering menjadi punca adalah disebabkan tekanan hidup yang semakin mencabar, kerja lebih masa, dan bebanan kerja di luar masa bekerja. Bila berlanjutan maka me…

Jeruk Mangga Asam Boi Versi Winy | Winichelen Wongkin

Untuk peminat-peminat makanan asam semestinya suka makan jeruk mangga asam boi ni kan? Actually resepi ni dah kongsi dalam FB hari tu tapi nak bagitau dengan lebih details juga kat sini. Winy dapat mangga percuma dari kawan ni yang datang rajin nak buat jeruk man…

Keistimewaan Dan Kelebihan CoQtrol Plus Shaklee | Winichelen Wongkin

Coenzyme-Q10 (Coqtrol Plus Shaklee) merupakan sumber nuttrien utama dalam penghasilan tenaga. Ia berada di dalam mitokondria, iaitu stesen jana kuasa sel badan kita. Coenzyme-Q10 ini banyak dalam sel otak, jantung dan hati. Ia bertindak sebagai butang permulaan untuk …

Manfaat/Kelebihan CoQ10 Untuk Kesihatan| Winichelen Wongkin

Menurut kajian keperluan CoQ10 bagi orang dewasa untuk bekerja dan melakukan aktiviti seharian ialah 100mg. Dan ini akan memberikan banyak manfaat kepada badan. CoQ10 ini secara amnya dihasilkan oleh badan kita melalui pengambilan makanan yang tinggi kadar CoQ10. Namun…

Apakah Yang Anda Perlu Tahu Mengenai Coenzyme-Q10 (CoQ10) | Winichelen Wongkin

Coenzyme-Q10 atau lebih dikenali sebagai CoQ10 "Ko-Q-Ten" ini merupakan komponen penting dalam penghasilan tenaga di peringkat sel badan. Ia berada di dalam mitokondria, yang merupakan stesen janakuasa sel kita. Tanggungjawab utama CoQ10 ini untuk menghasil…

Tanda-Tanda Anda Mengalami Masalah Kelesuan | Winichelen Wongkin

Secara umumnya kelesuan merupakan keadaan apabila badan berasa sangat penat, kurang kapasiti untuk bekerja atau terlalu mengantuk sehingga mengganggu fokus. Terdapat beberapa cabang kelesuan ini. Iaitu melibatkan fizikal, mental dan juga emosi. Masalah ini jika berla…

Hero Kiddo Shaklee Produk Terbaru Khas Untuk Kanak-Kanak: Shaklee Kids | Winichelen Wongkin

Buat ibu bapa pastinya inginkan yang terbaik buat anak-anak mereka lebih-lebih lagi pada ketika musim pandemik ini.  Dan menjadi satu kelegaan buat ibu bapa kerana Shaklee lancarkan satu produk terbaru iaitu HERO KIDDO SHAKLEE! Set pertahanan diri yang sangat sesuai ju…

Mangavol: Adat Dan Pantang Larang | Winichelen Wongkin

INAVOL merupakan satu karya berharga turun-temurun etnik Rungus. Dengan corak yang unik dan menarik menambahkan lagi serinya. Dan sudah pasti memerlukan ketelitian dan kesungguhan yang tinggi dari si penenun. Malah karya ini tidak boleh di tenun sewenang-wenangnya k…

Tahniah Malaysia! Pingat Perak Acara Berbasikal (Keirin) Lelaki | Winichelen Wongkin

Nama Dato Azizulhasni Awang tidak asing lagi di seluruh Malaysia, dengan gelaran Pocket Rocket Man negara. Dan kali ini sekali lagi menghadiahkan kita sebutir pingat di temasya sukan terbesar dunia Olimpik Tokyo 2020. Yang pastinya lebih membanggakan kerana mendapat pi…

Mari Kenali Website (Sistem) Shaklee: Panduan Untuk Ahli Berdaftar Shaklee | Winichelen Wongkin

Yang sudah berdaftar menjadi ahli Shaklee pasti tertanya-tanya macam mana untuk ketahui info dan bagaimana pula rupa website Shaklee ini kan. Jadi hari ini mari kita sama-sama kenali fungsi menu dan tab-tab utama yang ada di dalam sistem Shaklee.  Jika sudah berdafta…