Thursday, 16 September 2021

Jeruk Mangga Asam Boi Versi Winy | Winichelen Wongkin

JERUK MANGGA ASAM BOI VERSI WINY | WINICHELEN
Untuk peminat-peminat makanan asam semestinya suka makan jeruk mangga asam boi ni kan?

Actually resepi ni dah kongsi dalam FB hari tu tapi nak bagitau dengan lebih details juga kat sini.

Winy dapat mangga percuma dari kawan ni yang datang rajin nak buat jeruk mangga ni.ahahak

Bahan-bahannya tidaklah banyak mana pun guna saja apa yang adda dalam dapur, cuma kalau tiada tu kena lah beli.hehe

So Winy senaraikan bahan-bahan yang perlu.

1. Mangga muda
2. Garam (secukup rasa)
3. Gula (secawan/3 sudu makan)
4. Asam boi 1 paket dalam 15-20 biji)
4. Cili padi
5. Limau nipis/Kasturi (optional)

0 comments:

Post a Comment