Saturday, 16 October 2021

Kelebihan CoQ10 yang ramai orang tidak tahu lagi | Winichelen Wongkin

 

Kelebihan CoQ10 yang ramai orang tidak tahu lagi | Winichelen Wongkin


Seperti yang kita tahu CoQ10 ini tertumpu banyak di organ-organ penting seperti jantung dan otak untuk menyokong kesihatan jantung dan otak kita. Tapi tahukah anda bahawa CoQ10 ini mempunyai kelebihan yang lain lagi? Jom kenali.

Bagi mereka yang mementingkan kesihatan kulit dan ingin kelihatan kekal remaja, CoQ10 ini membantu dalam meremajakan kulit. Semakin meningkat usia dan tanda-tanda penuaan pada kulit pula semakin kelihatan boleh dilambatkan dengan pengambilan CoQ10 yang mencukupi. Ia berfungsi untuk memelihara kulit kita dengan menggalakkan pembaikpulihan sel, meningkatkan pengeluaran sel yang sihat dan mengaktifkan kembali sel-sel baru dengan lebih efektif.

Selain itu, CoQ10 juga membantu dalam mempercepatkan penyembuhan luka. CoQ10 membantu dalam penghasilan semula tisu-tisu yang rosak dengan meningkatkan penghasilan sel baru, pembaikan tisu dan proses penyerapan oksigen ke dalam tisu yang perlu di baiki. Dalam pada itu, CoQ10 juga berperanan dalam menurunkan keradangan. Menurut kajian juga menunjukkan bahawa CoQ10 membantu dalam meningkatkan kekuatan otot dan jisim otot fast-twitch (type-II) yang mana ia merupakan otot yang menjana kuasa dan kekuatan. Ia jug bertindak dalam mengurangkan kerosakan oksidatif kepada sel-sel otot kera tinggi kadar antioksida.
Oleh itu tidak hairanlah CoQ10 ini merupakan salah satu nutrisi yang penting dalam mengekalkan kesihatan kendiri.Dan berita baik untuk kita semua, CoQ10 ini boleh juga di dapati dalam bentuk suplemen. Namun sila berhati-hati ketika memilih produk.

Continue Reading

Monday, 20 September 2021

Tips Kekal Sihat Dan Cergas Bertenaga Sepanjang Hari Walaupun Sibuk | Winichelen Wongkin

 

Tips Kekal Sihat Dan Cergas Bertenaga Sepanjang Hari Walaupun Sibuk | Winichelen Wongkin



Golongan yang berkerja berumur 21 tahun ke atas sering menjadi ancaman kepada kelesuan di tempat kerja. Yang sering menjadi punca adalah disebabkan tekanan hidup yang semakin mencabar, kerja lebih masa, dan bebanan kerja di luar masa bekerja. Bila berlanjutan maka menyebabkan kekurangan produktiviti pekerja, tumpuan semakin merosot dan menyumbang pula kepada risiko kemalangan di tempat kerja. Mujurlah ada set bajet sihat dan bertenaga yang memberi keuntungun lebih RM100.

Antara tanda-tanda yang di alami apabila mengalami kelesuan di tempat kerja ini adalah sentiasa mengantuk, tidak bertenaga, kurang tumpuan dan prestasi kerja menurun. Inilah antara penyebab utama pekerja ingin berhenti kerja atau berpindah.

Antara salah satu pakej yang memberi keberkesanan yang selamat kepada mereka yang sibuk bekerja ini adalah Pakej Sihat dan Bertenaga dengan CoQtrol Plus yang berfungsi memenuhi keperluan CoQ10 harian untuk memberikan tenaga yang mencukupi dan mampu meningkatkan tahap kesihatan. Apabila CoQ10 mencukupi ia mampu memberikan bahan api yang mencukupi kepada pusat jana kuasa badan kita di mitokondria dan seterusnya menghasilkan tenaga sehingga 95%.Dengan menukarkan gula dan lemak kepada tenaga.

Tips Kekal Sihat Dan Cergas Bertenaga Sepanjang Hari Walaupun Sibuk | Winichelen Wongkin


Selain itu, secara semula jadi CoQ10 banyak berada di jantung untuk mengepam darah dan membekalkan oksigen selama 24/7 tanpa henti memerlukan CoQ10 yang tinggi. Dan ini boleh dibantu dengan pengambilan CoQtrol Plus secara konsisten. Produk premium ini yang dilengkapi oleh tokoferol dan resveratrol mampu memberikan khasiat yang terbaik. Formulasi berpaten dengan menggunakan minyak zaitun (Patent No. MY-139379-A) untuk penyerapan yang lebih optimum. Cinch Tea Mix boleh mengurangkan rasa mengantuk, memberi tenaga dan mengekalkan kecergasan sepanjang hari. Dengan campuran teh hijau, merah dan matcha sangat sedap untuk di minum walaupun tanpa pewarna tiruan, gluten dan bahan pengawet. Ditambah pula dengan taurina yang memang dikaji boleh meningkatkan kepekaan dan kecergasan.
Vivix pula penuh dengan antioksidan yang mampu mengoptimumkan prestasi sel supaya badan mampu bekerja dengan lebih efisien. Ia juga boleh meningkatkan kepekaan dan tenaga dalam melakukan kerja seharian.

Sekiranya anda seorang yang perlu bekerja shift yang panjang, ibu yang bekerjaya, perlu bekerja di bawah tekanan, bekerja di bawah risiko pandemik masa kini, bekerja di sektor binaan, waktu inilah masa yang sangat sesuai untuk korang dapatkan CoQtrol Plus, Cinch TeaMix dan Vivix yang hebat ini. Pakej Sihat Bajet dan Betenaga ini memberikan anda peluang untuk mendaftar sebagai ahli secara PERCUMA. Dengan penjimatan sebanyak RM100 berserta penghantaran percuma terus ke rumah anda. Malah anda berpeluang untuk dapatkan bonus sebanyak 5% dari belian set ini. Setiap ahli berdaftar akan dimasukkan ke dalam kumpulan sokongan khas BOGO PAMILY untuk info yang menarik berserta pelbagai aktiviti bersama kami.


Dapatkan promosi anda yang jimat RM100 ini sekarang dengan klik wasap link / call 0198312837

Baca juga:

Keistimewaan dan Kelebihan CoQtrol

Manfaat/Kelebihan Coq10 Untuk Kesihatan

Continue Reading

Thursday, 16 September 2021

Jeruk Mangga Asam Boi Versi Winy | Winichelen Wongkin

JERUK MANGGA ASAM BOI VERSI WINY | WINICHELEN
Untuk peminat-peminat makanan asam semestinya suka makan jeruk mangga asam boi ni kan?

Actually resepi ni dah kongsi dalam FB hari tu tapi nak bagitau dengan lebih details juga kat sini.

Winy dapat mangga percuma dari kawan ni yang datang rajin nak buat jeruk mangga ni.ahahak

Bahan-bahannya tidaklah banyak mana pun guna saja apa yang adda dalam dapur, cuma kalau tiada tu kena lah beli.hehe

So Winy senaraikan bahan-bahan yang perlu.

1. Mangga muda
2. Garam (secukup rasa)
3. Gula (secawan/3 sudu makan)
4. Asam boi 1 paket dalam 15-20 biji)
4. Cili padi
5. Limau nipis/Kasturi (optional)
Continue Reading

Keistimewaan Dan Kelebihan CoQtrol Plus Shaklee | Winichelen Wongkin

Keistimewaan Dan Kelebihan CoQtrol Plus Shaklee | Winichelen Wongkin

Coenzyme-Q10 (Coqtrol Plus Shaklee) merupakan sumber nuttrien utama dalam penghasilan tenaga. Ia berada di dalam mitokondria, iaitu stesen jana kuasa sel badan kita. Coenzyme-Q10 ini banyak dalam sel otak, jantung dan hati. Ia bertindak sebagai butang permulaan untuk menghidupkan enjin dalam menghasilkan tenaga di dalam sel badan manusia.

Apabila sel-sel badan sihat dan bertenaga, badan akan berfungsi dengan lebih baik dan optimum dalam melakukan aktiviti yang anda lakukan setiap hari. Semakin meningkat umur pula tahap Coenzyme-Q10 semakin berkurang.

KEISTEMEWAAN COQTROL PLUS SHAKLEE

1. CoQtrol Plus Shaklee mengandungi 100mg Coenzyme-Q10 yang mencukupkan kadar pengambilan saranan harian. Di samping itu juga dilengkapi dengan resveratrol yang bertindak sebagai anti radang dan tokoferol sebagai antioksidan untuk nutrisi yang berganda.

2. Coqtrol Plus Shaklee juga menggunakan sistem minyak zaitun untuk penyerapan yang lebih optimum.

Masa yang sesuai ialah selepas makan. Samada pagi, petang mahupun malam. Sangatlah disarankan untuk mengambil pada waktu malam bagi mereka yang bekerja shift malam atau perlu untuk kekal bertenaga membuat kerja harian di waktu malam.

Kapsul yang kecil mudah untuk ditelan. Tiada tambahan perisa/pewangi.

Harga Pasaran RM148 Jika inginkan penjimatan yang lebih dan dapatkan harga ahli boleh berdaftar DISINI. Sebarang pertanyaan lanjut dan tempahan juga anda boleh hubungi saya juga DISINI

Baca juga: 

Apakah Yang Anda Perlu Tahu Mengenai CoQ10?


Keistimewaan Dan Kelebihan CoQtrol Plus Shaklee | Winichelen Wongkin



Continue Reading

Manfaat/Kelebihan CoQ10 Untuk Kesihatan| Winichelen Wongkin

Manfaat/Kelebihan CoQ10 Untuk Kesihatan| Winichelen Wongkin


Menurut kajian keperluan CoQ10 bagi orang dewasa untuk bekerja dan melakukan aktiviti seharian ialah 100mg. Dan ini akan memberikan banyak manfaat kepada badan. CoQ10 ini secara amnya dihasilkan oleh badan kita melalui pengambilan makanan yang tinggi kadar CoQ10. Namun semakin meningkat usia bilangan penghasilan CoQ10 semakin berkurangan, tubuh akan mengalami kesukaran untuk CoQ10 dan menyebabkan aktiviti kehidupan seharian merosot.

Mereka yang mengambil Statin, ubat untuk rendahkan paras kolestrol memerlukan lebih banyak CoQ10 kerana ubat ini akan mengurangkan kadar penghasilan CoQ10 sebanyak 40%.

CoQ10 yang kita tahu lebih banyak tertumpu di organ-organ utama yang melibatkan banyak tenaga seperti otak, hati dan jantung. Peredaran darah yang baik dan lancar menjadi indikasi bahawa jantung kita kuat dan sihat. Untuk mengekalkannya berdegup dengan lancar dan bertenaga, CoQ10 amatlah perlu untuk menguatkan otot jantung, menyokong fungsi jantung yang sihat, dan meningkatkan paras tenaga kepada mereka yang mengambil ubat-ubatan seperti Statin.

Dalam pada itu, CoQ10 juga sangat sesuai untuk mereka yang merancang untuk dapatkan zuriat. Hal ini kerana, CoQ10 kaya dengan antioksidan yang melindungi sperma (bagi lelaki) daripada radikal bebas dan meningkatkan jumlah bilangan sperma. Bagi wanita pula CoQ10 ini mampu meningkatkan kualiti ovum agar lebih sihat dan mudah untuk mensyewakan sperma.

Bagi mereka yang sering mengalami masalah pening kepala atau migrain CoQ10 dikatakan boleh mnegurangkan simptom kerana ia bertindak melindungi saraf, membantu dalam mengurangkan pembentukan plak amiloid, yang menjadi punca utama penyakit Alzheimer di dalam otak. Selain itu ia juga mampu untuk menjana fungsi otak yang baik dengan membantu meningkatkan fokus dan fungsi sel-sel otak.
Bagi mereka yang melakukan aktiviti yang menggunakan penggunaan minda atau melakukan pekerjaan di bawah tekanan seperi bahagian pengurusan. Pengambilan CoQ10 yang mencukupi semestinya perlu.

Boleh tengok:

Continue Reading

Apakah Yang Anda Perlu Tahu Mengenai Coenzyme-Q10 (CoQ10) | Winichelen Wongkin

 

Apakah Yang Anda Perlu Tahu Mengenai Coenzyme-Q10 (CoQ10) | Winichelen Wongkin

Coenzyme-Q10 atau lebih dikenali sebagai CoQ10 "Ko-Q-Ten" ini merupakan komponen penting dalam penghasilan tenaga di peringkat sel badan. Ia berada di dalam mitokondria, yang merupakan stesen janakuasa sel kita. Tanggungjawab utama CoQ10 ini untuk menghasilkan tenaga di setiap sel. CoQ10 ini merupakan nutrien yang larut dalam lemak, yang terdapat dalam hampir semua sel. Juga merupakan antioksidan semulajadi. CoQ10 ini bertindak sebagai palam pencucuh (spark plug) untuk memulakan proses penghasilan tenaga untuk menukarkan makanan kepada tenaga (ATP) - Adinosine Triphosphate.

Apakah Yang Anda Perlu Tahu Mengenai Coenzyme-Q10 (CoQ10) | Winichelen Wongkin
Sumber: Google

Coenzyme-Q10 ini juga boleh dikenali sebagai Vitamin Q yang mana ia merupakan sejenis bahan yang boleh di dapati di jantung, hati dan otak kita. Namun bilangan CoQ10 ini lebih tinggi di jantung kita kerana jantung memerlukan lebih banyak tenaga untuk mengepam darah keseluruh badan. Semakin meningkat umur pula bilangan CoQ10 semakin berkurangan, walhal kita perlukan lebih banyak tenaga untuk melakukan pekerjaan seharian.

CoQ10 merupakan bahan asas dalam penjanaan tenaga sel. Ia berfungsi secara berpanjangan untuk memulakan dan menghasilkan tenaga. Apabila sel-sel manghasilkan tenaga yang banyak, badan anda mempunyai tahap tenaga yang baik akan meningkatkan tahap stamina dan juga meningkatkan kesihatan anda secara menyeluruh.

Jantung ialah organ yang bekerja keras di sepanjang hayat kita dan semestinya memerlukan tenaga yang banyak untuk bekerja. Justeru itu, bilangan CoQ10 yang ada pada jantung juga memainkan peranan kelancaran darah di pam keseluruh badan. Apabila tahap CoQ10 di tahap yang optimum maka jantung kita boleh mengepam darah keseluruh badan dengan lebih cekap dan efektif.
Justeru, adalah dinasihatkan untuk mengambil makanan yang bersesuaian dan cukup untuk penghasilan CoQ10 dalam diet seharian kita.











Continue Reading

Tuesday, 14 September 2021

Tanda-Tanda Anda Mengalami Masalah Kelesuan | Winichelen Wongkin

 

Tanda-Tanda Anda Mengalami Masalah Kelesuan | Winichelen Wongkin

Secara umumnya kelesuan merupakan keadaan apabila badan berasa sangat penat, kurang kapasiti untuk bekerja atau terlalu mengantuk sehingga mengganggu fokus. Terdapat beberapa cabang kelesuan ini. Iaitu melibatkan fizikal, mental dan juga emosi.

Masalah ini jika berlanjutan maka banyak kemungkinan yang tidak baik berlaku. Contohnya, kemalangan jalan raya. Banyak kemalangan jalan raya berlaku disebabkan oleh pemandu yang terlelap, terlalu penat. Oleh itu, jika anda mengalami gejala-gejala seperti berikut silalah berjumpa dengan pakar jika ia sudah menggangu aktiviti harian.

1. FIZIKAL
  • Menguap berkali-kali sepanjang hari.
  • Mata terasa berat dan sering tertutup.
  • Mata berair dan sering menggosok.
  • Sakit kepala.
  • Pening dan loya.
2. MENTAL
  • Sukar untuk fokus.
  • Sensitif dan mudah tersinggung.
  • Mudah terlupa dan sering melakukan kesilapan kecil, yang biasanya tidak dilakukan.
  • Komunikasi yang kurang berkesan.
3. EMOSI
  • Kurang motivasi
  • Mudah marah
  • Suka memendam dan mendiamkan diri
  • Tidak lagi seronok melakukan aktiviti yang selama ini disukai
Masalah ini tidak boleh dibiarkan berlajutan kerana akan memudaratkan kesihatan. Pastikan rehat yang mencukup dan mengamalkan diet yang seimbang.


Boleh lihat juga:






Continue Reading